Apa itu " Kuasa Melayu "

Bak kate Tuah ( Laksamana Hang Tuah pada zaman Kesultanan Melaka) "Takkan Melayu Hilang di Dunia"

Kata-kata negarawan terulung kita Tun Dr Mahathir " Melayu mudah lupe "

Tertarik aku dgn Utusan Malaysia keluaran 26 september 2010.  " Kuasa melayu ". dengan panjang lebar dalam utusan. ( nak bace silakan Utusan Malaysia ).


Pada pemikiran aku yang biase2 je ni. Melayu memang takkan hilang didunia, tapi melayu mungkin akan hilang ape yang ade pada hari ini. Ape yang melayu ade pada hari ini adalah hanya ada KUASA. KUASA memerintah negara tercinta Malaysia. KUASA dalam menentukan hala tuju negara tercinta MALAYSIA.

Tapi tanpa disedari.Melayu mudah  lupe dengan ape yang ade pada hari ini.Ape yang Melayu miliki pada hari ini. Apa yang Pemimpin melayu yang benar-benar jujur dalam memeperjuangkan KUASA dan HAK melayu.( Tak kesah la mane2 kumpulan pun)
Pada aku, PEMIMPIN Melayu skrg kene paham. Melayu tidak ade ape-ape selain KUASA.  MELAYU tidak handal dalam ekonomi. Oleh itu perkasa kan Ekonomi melayu. Jagalah KUASA melayu yang ade sekarang ni, supaya tak di rampas oleh orang yang tak sepatutnye...Ade Paham. :)

Jangan bile dah terkena baru nak menyesal..... ni laa pendapat aku yang telah aku rumuskan.

Melayu takkan hilang,tapi kuase mungkin boleh hilang.

 

0 comments: